Реализација пројекта о финансирању програма од јавног значаја интереса у области заштите потрошача за 2023.годину, отпочела је 21.12. 2023. године.
У циљу обавештавања и едукације потрошача, одлучили смо да их на тромесечном нивоу обавештавамо о активностима Центра за заштиту потрошача ФОРУМ, као и о врстама потрошачким приговора са којим се, заједно са њима, сусрећемо.
Центру за заштиту потрошача се, у периоду од 21.03.2024.г.до 20.06.2024.г. обратило укупно 343 потрошача из региона Јужне и Источне Србије, који се односе на робу, телекомуникације и друге услуге, услуге од општег економског интереса, које се односе на електричну енергију, воду, даљинско грејање, паркинг, услуге јавног превоза и др.
По потрошачким приговорима, у наведеном периоду, предузета су 59 посредовања, дата су 269 правна савета, написана 11 поднеска, као и четири заступање на суду.
-У периоду од 21.03.2024 – 20.04.2024.г. примљено укупно 134 пријава потрошача. Од укупног броја, дато је 104 савета, обављено 25 посредовања са трговцима, написана 4 поднеска потрошачима 1 заступање пред судом.
-У периоду од 21.04.2024 – 20.05.2024 г. обратилo нам се 76 потрошача. Од наведеног броја дата су 59 савета, обављено је 12 посредовањa, написана 3 поднеска потрошачима и 2 заступања пред судом.
-У периоду од 21.05.2024 – 20.06.2024 г. обратило нам се укупно 133 потрошача. Од укупног броја датo je 106 савета, обављено је 22 посредовања, написана 4 поднеска потрошачима и 1 заступање пред
судом.
На шта су се наши потрошачи највише жалили:
• Водоснабдевање; 1 приговор 0,29%
• Електрична енергија; 36 приговора 10,49%
• Обједињене комуналне услуге; 1 приговор 0,29%
• Услуге мобилне телефоније; 23 приговорa 6,70%
• Услуге приступа интернету; 13 приговорa 3,79%
• Услуге преноса телевизијског сигнала; 23 приговорa 6,70%
• Текстил; 9 пријава 2,62%
• Рачунари и ИТ опрема; 7 пријава 2,04%
• Мобилни телефони; 13 пријава 3,79%
• Телевизори; 11 пријава 3.20%
• Бела техника; 30 пријава 8,74%• аудио опрема; 2 пријавe 0.58%
• Одећа; 3 пријавe 0,87%
• Обућа; 71 пријава 20.69%
• Намештај; 15 пријава 4,37%
• Модни додаци; 2 пријавe 0.58%
• кухињски апарати; 5 пријава 1,45%
• кучни апарати; 9 пријава 2,62%
• клима; 9 пријава 2,62%
• ауто опрема; 5 пријава 1,45%
• артикли за бебе; 3 пријава 0.87%
• храна; 3 пријава 0.87%
• електронска роба ; 1 пријава 0,29%
• моторна возила ; 2 пријавe 0.58%
• остало; 46 пријава 13,41%
08.04.2024. године, у оквиру реализације активности сарадња са другим удружењима за заштиту потрошача, свим учесницина на пројекту послат је допис у коме се наводе резултати Центра за заштиту потрошача ФОРУМ, у прва три месеца трајања пројекта, а на основу података из НРПП. На тај начин удружења су упозната са предметима приговора потрошача, врстама и начином решавања од стране Центра ФОРУМ. Такође, потрошачи су обавештени о врстама потрошачких проблема путем чланка који се може наћи на званичном интернет порталу Центра за заштиту потрошача ФОРУМ.
У циљу реализације кључне активности овог пројекта, сарадња са удружењима за заштиту потрошача, Центар ФОРУМ 20.05.2024.године, позива представнике Организације потрошача Крагујевац да посете наше канцеларије. Циљ сусрета је успостављање сарадње, разговор о заступљеним потрошачким проблемима у оба региона, начином њиховог решавања, усклађивање поступања према трговцима, поднетим опоменама и захтевима за колективну заштиту. Посета је реализована 28.05.2024.године.
29.05.2024. године, менаџер и координатор пројекта присуствују стручној трибини под називом ТУРИСТИЧКЕ УСЛУГЕ- Изазови и специфичности у организацији ОПК, на којој смо имали прилику да даље продубимо сарадњу и разменимо мишљења са присутним представницима Министарства унутрашње и спољне трговине, ЈУТЕ, туристичком агенцијама и удружењима за заштиту потрошача.